4 Класс
- title

Контрольные работы по английскому языку 4 класс rainbow english скачать pdf

ВК
OK
Telegram
WhatsApp
Почта
Содержание

17 апреля 2018

Скачайте все аудиоматериалы к учебникам, диагностическим и рабочим тетрадям Rainbow English

Вернуться к списку аудиоприложений по всем предметам

Инструкция по скачиванию

  1. Выберите интересующий вас класс и вид пособия.
  2. Кликните по ссылке, и zip-архив с аудиоприложением загрузится на ваш компьютер.
  3. Откройте папку, в которую вы скачали файл. Распакуйте его с помощью программы-архиватора.
  4. В разархивированной папке вы найдете аудиофайлы, в названиях которых отмечено, к каким страницам пособия они относятся.
  5. Откройте треки в любом проигрывателе, поддерживающем формат mp3, и приступайте к работе.

Файлы обновлены 9 сентября 2018 года

Проверочные работы. Подготовка к ВПР

Файлы обновлены 14 августа 2019 года

Проверочные работы. Подготовка к ВПР

Файлы обновлены 24 мая 2017 года

Проверочные работы. Подготовка к ВПР

Аудиоприложения к рабочей тетради не предусмотрены!

Файлы обновлены 20 июня 2020 года

Файлы обновлены 20 июня 2020 года

Файлы обновлены 20 июня 2020 года

Файлы обновлены 20 июня 2020 года

Проверочные работы. Подготовка к ВПР

Файлы обновлены 20 июня 2020 года

Файлы обновлены 20 июня 2020 года

Файлы обновлены 20 июня 2020 года

Хотите сохранить материал на будущее? Отправьте себе на почту

Контрольная работа № 1

по теме « Джон Баркер и его семья».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Вставь в пропуски do или  does, чтобы закончить  вопросы.

1._________you have friends at school? 2.Where _______John Finn swim? 3. _______they have brothers or sisters? 4. Why ________Sally often  watch old films? 5. What books _______your cousin like to read? 6. __________lions and tigers live in Africa?

  1. Используй соответствующие  слова из рамки, чтобы закончить вопросы:

What, When, Where, Why, Who

  1. _______does she drink milk?- In the evening.
  2. _______do you see by the lake?-Mr Webster.
  3. _________books does he like to read?-English and Russian books.
  4. _______do they go in the morning?-To school.
  5. _______does she watch old films?-She likes them.
  1. Соотнеси русские и английские словосочетания.
  1. Собаки моей дочери
  2. Собаки моих дочерей
  3. Пианино двоюродного брата
  4.  Пианино двоюродных братьев
  5. Цвет птицы
  6.  Цвет птиц
  1. The bird`s colour
  2. My daughter`s dogs
  3. The birds` colour
  4. My cousin`s piano
  5. My daughters` dogs
  6. My cousins` piano
  1. ________2.___________3. _________4._________5.____________6.________
  1. Впиши недостающие буквы в новые слова.

Co_ _ _n

Program_ _

M_ _ _c

L _ _ n

W o _ _

  1. Прочитай текст и обведи номера неверных предложений после него.

Linda

Hi! I` m Linda Parson. I`m from London. I have a family. It is not big. I have a husband anf a daughter. We are good friends. My husband is not at work at the weekend. We are together in our house. We often watch television and listen to music.

  1. Linda is from Australia.
  2. Linda`s family is big.
  3. Linda has a son.
  4. Linda and her husband are at their house at the weekend.
  5. Linda`s husband doesn`t go to work on Sundays and on Saturdays.

Контрольная работа № 2

по теме « Мой день».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

1.Напиши слова, данные в транскрипции, и переведи их.

[kʌm] _____________________________ [dres] ___________________________

[bi`gin] ____________________________ [`a:ftə]___________________________

[həʊm] ____________________________ [lʌntʃ] ___________________________

[teik] ______________________________ [`finiʃ] __________________________

[`brekfəst] __________________________ [wɒʃ] ___________________________

2. Вставь в предложения нужную форму глагола to be (am /is are).

1) My friend ______riding a bike. 2) They ________counting. 3) You ________ playing games. 4) Sue _______driving a car. 5) I _______drinking tea.

3. В следующих предложениях говорится о том, что происходит сейчас. Раскрой скобки, написав глаголы в правильной форме.

  1. Lily (watch) ______________________football on TV.
  2. He (go) _______________________to the bank.
  3. We (read) ______________________books.
  4. John (meet) ______________________his friends.
  5. I (play) _________________________the piano.

4. Образуй из следующих предложений отрицательные и вопросительные предложения.

1) We are dancing a new dance.

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2) Tom is finishing a new book.

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Контрольная работа № 3

по теме: «Мой дом».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Дополни предложения одним из вариантов, чтобы сделать их лексически 
  1. I like our two-room ________.
  1. flat
  2. kitchen
  3. garage
  1. In the _________ of the living room we have a carpet.
  1. left
  2. middle
  3. right
  1. My mother likes big _________ in the kitchen.
  1. bookcases
  2. sofas
  3. cupboards
  1. Jenny is _________ for the lesson.
  1. ready
  2. time
  3. next
  1. The Jones’ house is comfortable and __________.
  1. ready
  2. flat
  3. cosy
  1. A. Джон (John) рассказывает про свой дом. Закончи его фразы, использую слова из рамки.
  1. My parents and I live in England. _____ cottage is not big but it is very cosy. _____ roof is brown.
  2. My room is nice and comfortable. _____ sofa is in front of the door.
  3. My parents’ bedroom is upstairs. ______ bed is by the window.
  4. My dad is in the garage now. He is washing _____ car.

В.  К Джону пришли друзья, и он решил показать им свой дом. Закончи высказывания ребят, используя местоимения из рамки.

Пример: John’s sister Sally (to John): “Show THEM your room!”

1.John’s friends (to John): “Show _____ your garden!”

2.Sally (to John): “Show _____ the kitchen.”

3.Sally (to John): “Show _____ our living room.”

4.Peter (to John): “Show _____ your books!

3.  Вставь правильно предлог: In or On?

1. We have a big cinema _______-our street.

2. What can you see ______this beautiful picture?

3. The cat is sleeping _____the sun.

4. I like this new carpet _______the floor.

4.Вставь в слова пропущенные буквы.

  1. My father has a c_mfortable a_mchair.
  2. We have a lot of cupbo_rds in the k_tchen.
  3. Sue has a beautiful carp_t in the mid_le of her room.
  4. We can see a c_sy living room d_wnstairs.
  5. How m_ny book_ases do you have upstairs?

Контрольная работа № 4

по теме «Моя школа»

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Дополни предложения одним из вариантов, чтобы сделать их лексически правильными.
  1. The pupils are in the ______________.They are ready for the lesson.

a)class b) classes c) classroom

  1. Peter is ___________blackboard. He is answering his teacher`s questions.
  1. at the b) on the c) to the
  1. ____________some butter and jam on the bread.
  1. Give b) Take c) Put

4. There are ten boys and nine girls in my sister`s _____________.

a)classes b) class c) the classroom

5. I am sorry but I don`t  ____________the question.

  1. understand b) answer c)ask

2.Выбери и обведи нужную форму глагола to be ( is или are), чтобы получилось      грамматически верное предложение.

  1. There is/are ten plants in  pots in our classroom.
  2. There is /are some apple jam on the bread.
  3. There is/are a lot of questions after the text for you.
  4. There is/are a long blackboard on the wall.
  5. There is/are a sofa in the teacher`s room.

3. Составь из слов предложения и запиши их.

Образец:  There/ milk/home/is/any/at    —  Is there any milk at home?

  1. there/boxes/on/the/Are/floor/any?
  2. Is/there/ kitchen/bread/in/the/any?
  3. there/Is/a/near/chair/the/table?
  4. An/orange/Is/there/plate/on/the?
  5. Are/there/the/table/books/on?
  1. Выбери нужный вариант в скобках и заверши предложения.
  1. I have (many/a lot of) friends at school.
  2. Do you have (many/a lot of) pupils in class?
  3. Are there (many/ a lot of) toys in the playroom?
  4. Do you have (many/a lot of) pets at home?
  5. I have got (many/ a lot of) flowers.
  1. Запиши эти числа по по-английски.

20,  24, 58, 71, 97

Контрольная работа №5

по теме «Еда и напитки».

  1. класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)
  1. Переведите на английский язык следующие безличные предложения:
  2. Жаркий летний день
  3. Пять часов утра

2.Запишите транскрипцию слов и сделайте перевод:

  1. Sugar                                        7.  Ham
  2. Bacon                                        8.  Fridge
  3. Porridge                                9.  Supper
  4. Cornflakes                                10.  Vegetable
  5. Cheese                                        11. Cucumber
  6. Cream                                        12. Potato

3.Дополните следующие предложения:

  1. Charles is the (younger/ youngest) of the boys.
  2. Kate is (younger/ youngest) than Alice.
  3. Winter is the (colder/ coldest) season.
  4. Days in autumn are (shorter/ shortest) than days in summer.
  5. John is the (taller/ tallest) boy in our class.

4.Образуйте сравнительную и превосходную степени от данных прилагательных:

  1. Cold-
  2. Friendly-
  3. Happy-
  4. Small-
  5. Big-
  6. Tall-

5.Напишите ответы на следующие вопросы (No, thank you, yes, please):

  1. s my favourite.

                                                                                                                                   Test №1

                                                      V – I

  1. Постройте вопросы к предложению:

My mother reads books in the evening.

  1. Yes\ No     2) What

_______________________________________________________

_______________________________________________________

  1. Напишите словосочетания, используя притяжательный падеж.

Their granny    flowers        домик рыбки         ____________________

Our pupils     books        кольцо поросенка ___________________

His sister   video film

That men   new cars

Mr White   pupils

  1. Переведите слова на английский язык.

Кузина, интересный, дочь, часто, никогда, смотреть.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

V – II

  1. Постройте вопросы к предложению:

We watch TV on Sunday evenings.

  1. Yes\No           2) When

____________________________________________________________________________________________________________________

  1. Напишите словосочетания, используя притяжательный падеж.

His brother    TV                              my cousins    parents

Her daughter    bike                          our teacher   desk                              молоко кошки ______________           children   toys

домик куклы ________________________

  1. Переведите слова на английский язык.

Работа, иногда, обычно, всегда, слушать, смотреть.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Test 2  4 class

                                                                                                     I – v

Раскройте скобки, используя Present  Continuous.

1. We  _____________________________(swim) in the swimming pool.

2. She ______________________________ (watch) TV now.

3. I and my sister _______________________________ (go) to school now.

4. My father _______________________________________ (wash) his car at the moment.

5. They ____________________________________________ (play) the piano now.

Задайте вопросы к предложению.

Will is standing at the bus stop.

Is __________________________________________________________________________________________

Where _______________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

Test 4 class

II — v

Раскройте скобки, используя Present  Continuous.

1. My sister __________________________________ (drive) now.

2. I ___________________________________________ (write) a letter now.

3. We ____________________________________________ (read) interesting books at the moment.

4. My mother ____________________________________________ (cook) lunch now.

5. My brother and I ____________________________________________ (run) in the park.

Задайте вопросы к предложению.

Rose is taking her little sister to the zoo.

Is ______________________________________________________________________________________

Where __________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

Test 4 class

                                                                                                     I – v

Раскройте скобки, используя Present  Continuous.

1. We  _____________________________(swim) in the swimming pool.

2. She ______________________________ (watch) TV now.

3. I and my sister _______________________________ (go) to school now.

4. My father _______________________________________ (wash) his car at the moment.

5. They ____________________________________________ (play) the piano now.

Задайте вопросы к предложению.

Will is standing at the bus stop.

Is __________________________________________________________________________________________

Where _______________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

Test 4 class

II — v

Раскройте скобки, используя Present  Continuous.

1. My sister __________________________________ (drive) now.

2. I ___________________________________________ (write) a letter now.

3. We ____________________________________________ (read) interesting books at the moment.

4. My mother ____________________________________________ (cook) lunch now.

5. My brother and I ____________________________________________ (run) in the park.

Задайте вопросы к предложению.

Rose is taking her little sister to the zoo.

Is ______________________________________________________________________________________

Where __________________________________________________________________________________

                                                                                                                        Test 3.

                                                                                           V – I

1. Переведи слова на английский язык:

Книжный шкаф_________________________________ за ___________________________________

Квартира_______________________________________ ковёр ________________________________

Спальня________________________________________ справа _______________________________

Ванная__________________________________________картина _____________________________

По середине_____________________________________

2. Вставьте  предлоги: on / in

___ the armchair        1) The bank ___ High Street is big and modern.

___   the chair        2) You can sit __ this comfortable armchair when you watch TV.

____  the street        3) The birds __ the tree are not sparrows. What birds are they?

_____   the piano        4) We can often see roses ___ the piano ___ the living room.

_____ the  photo

3. Раскрой скобки употребив Present Simple     /       Present Continuous

1) We ________________ __________(jump) and  _______ ________________(play) at school every day.

2) My sister ________________(read) a book now.

3) Sometimes I  _____________ (watch) TV in the morning.

4)  Sally and John ________________ (run) now.

5)  My mum  usually ________________ (cook)  at 7 o’clock.

4. Выбери нужную форму местоимений  и обведи её:

1) John and Sally like ( they/their)  house in Green Street.

2) I can see the Barkers, ( they/their)  are in (them/their) garden.

3)  John! Can you help (us/our), please?

______________________________________________________________

V – II

1. Переведи слова на английский язык:

грязный _____________________________________________ слева __________________________

Удобный____________________________________________ уютный _________________________

Гостиная___________________________________________    рядом __________________________

Кухня______________________________________________   кухонный шкаф __________________

Перед_______________________________________________

2. Вставьте  предлоги: on / in

____ the street        1) Today the sun __ the sky is bright yellow.

_____ the picture        2) Where are you __ this family photo.

_______ the tree        3) In  the evening I like to sit __ the sofa and read a book.

________ the sofa        4) We can often see flowers __ the piano __ the living room.

_________ the sun

3. Раскрой скобки употребив Present Simple     /       Present Continuous

1) My brother ____________ (sleep) now.

2) We ___________________ (go) to school every day.

3) My friend often ___________(play) computer games.

4) Peter and Martin ________________ (watch) TV  now.

5) What _____  she  _______(do)  now?

4. Выбери нужную форму местоимений  и обведи её:

1) John likes computers. Show (him/his) (you/your) new computer, please.

2) Children, where are (you/your)? I can’t see (you/your).

3) Daddy! Can (I/me) go to the cinema with (you/your)?

                                                                                  Test 4.

                                                                     V — I

  1. Вставьте is / are
  1. There ……. two books in the bag.
  2. There …….. no TV in our room.
  3. There ……. a lot of toys, a picture, a mirror in the bedroom.
  4. There …….. one window in the kitchen.
  1. Выбери и обведи правильный вариант.
  1. … …. pets  has he got?                          a) How    b) How old   c) How many
  2. There are … there.                                  a) a chair  b) chairs c) some chairs
  3. … in  the bag.                                            a) There is no apple  b) There is the apple c) No apple is

                           4) There  … an apple on the table.               a) is no  b) aren’t  c) isn’t

5) What … in the bag?                                   a) are there  b) is there  c) are

6) There aren’t … pictures on the wall.     a) some  b) any c) the

  1. Составьте предложение из слов.
  1. a fireplace/ there/ is/ in my house._______________________________________________________
  2. is/ an armchair/ there/ in your room?_____________________________________________________
  3. no/ books/ there/ are/ in my school bag.___________________________________________________
  1. Сделай предложения отрицательными и вопросительными.

1) There are some shelves on the wall. ___________________________________________________________

2) There is a black car near the house. ________________________________________________________

5.     Переведи.

1) понимать _____________________________       5) сливочное масло ______________________________

2) отвечать_____________________________           6)  вопрос  __________________________________

3) класс__________________________________       7) джем ___________________________________

4) варенье ______________________                                        8) давать ___________________

________________________________________________________________________

V – II

1. Вставьте is/ are

1) There ……. no armchairs in the bedroom.

2) There …….. a shelf next to the fireplace.

3) There ……. a picture, a lamp, five chairs in the room.

4) There ……. two bathrooms in the house.

2.  Выбери и обведи правильный вариант.

1)  … …. toys have you got?                           a) How  b) How old  c) How many

2) There aren’t … carpets in the house.         a) some  b) any  c) the

         3) There … a sofa in the kitchen..                    a) is no  b) aren’t  c) isn’t

         4) What … in the kitchen?                                a) are there b) is there c) are

         5) There are …  there.                                         a) book b) a book  c) some books

         6)  … … in the box.                                             a) There is no pen  b) No pen is   c) There is the pen

3. Составьте предложения из слов.

1) there/ is/ in my flat/ no kitchen. _____________________________________________

2) two kittens/ are/ there/ in the box?___________________________________________

3) is/ there/ a desk/ in my room._______________________________________________

4. Сделайте предложения вопросительными и отрицательными.

1) There is a dog in the car. _____________________________________________________________________

2) There are some trees near the old house. _________________________________________________________

         5.  Переведи.

1) понимать _____________________            5) хлеб  _______________________________________

2) вода _________________________             6) отвечать  _______________________________________

3) вопрос  ______________________________     7) доска _____________________________________

4) сок _________________________________                  8)  чай     ______________

Test №  5

                                                               V — I

  1. Выбери правильный вариант.
  1. This book is … than that book.    a) worse  b) the worst  c) bad
  2. He is … teacher in that school.     a) the  youngest  b) young  c)  younger
  3. … a lot of toys in this shop.          a) They are  b) These are  c) There are
  4. It is … oldest toy in the museum.  a) an  b) the  c) –
  5. Our school is better … their school.       a) than  b) then  c) –
  1. Построй степени сравнения прилагательных.

Funny ___________________________________________________

Small ____________________________________________________

Nice _____________________________________________________

Hot_______________________________________________________

Good_____________________________________________________

Interesting__________________________________________________

  1. Переведи предложения на английский язык.

Солнечно. ___________________________________________

Весна. _______________________________________________

Тепло.________________________________________________

  1. Переведи на английский язык.

Курица_____________________________________

Любимый ___________________________________

Обед _______________________________________

Думать _____________________________________

Гулять  ______________________________________

_________________________________________________________________________________

                                                                                      Test №5

V – II

1. Выбери правильный вариант.

1) The jacket is … than the coat.        a) good  b) better  c) the best

2) … a lot of apples in the box.        a) They are  b) These are  c) There are

3) The picture is more beautiful … the photo.  a) than  b) then  c) –

4) I am busy but my brother is … .    a) busy  b) busier  c) the busiest

5) It is … longest day of the year.       a) a  b) the  c) –

2. Построй степени сравнения прилагательных.

Sunny ____________________________________________________

New _____________________________________________________

Large _____________________________________________________

Big_________________________________________________________

Bad________________________________________________________

Wonderful_____________________________________________________

3. Переведи предложения на английский язык.

Холодно.____________________________________________

Жарко. _____________________________________________

Лето.__________________________________________________

4. Переведи на английский язык.

Холодильник ______________________________________

Чудесный ___________________________________________

Ужин _______________________________________________

Овощи  _____________________________________________

Хлопья  _____________________________________________

Test №  5

                                                                                            V — I

  1. Выбери правильный вариант.
  1. This book is … than that book.    a) thin  b) the  thinnest  c) thinner
  2. He is … teacher in that school.     a) the  youngest  b) young  c)  younger
  3. … a lot of toys in this shop.          a) They are  b) These are  c) There are
  4. It is … oldest toy in the museum.  a) an  b) the  c) –
  5. Our school is newer … their school.       a) than  b) then  c) –
  1. Построй степени сравнения прилагательных.

Funny ___________________________________________________

Small ____________________________________________________

Nice _____________________________________________________

Hot_______________________________________________________

Clean _____________________________________________________

  1. Переведи предложения на английский язык.

Солнечно. ___________________________________________

Весна. _______________________________________________

Тепло.________________________________________________

  1. Переведи на английский язык.

Курица_____________________________________      огурец ____________________________________

Любимый ___________________________________    холодильник_______________________________

Обед _______________________________________    хлопья _____________________________________

Думать _____________________________________     сливки ____________________________________

Гулять  ______________________________________    картофель _________________________________

_________________________________________________________________________________

                                                                                         Test №5

V – II

1. Выбери правильный вариант.

1) The jacket is … than the coat.        a) old  b) older c) the oldest

2) … a lot of apples in the box.        a) They are  b) These are  c) There are

3) The picture is nicer … the photo.  a) than  b) then  c) –

4) I am busy but my brother is … .    a) busy  b) busier  c) the busiest

5) It is … longest day of the year.       a) a  b) the  c) –

2. Построй степени сравнения прилагательных.

Sunny ____________________________________________________

New _____________________________________________________

Large _____________________________________________________

Big_________________________________________________________

High ________________________________________________________

3. Переведи предложения на английский язык.

Холодно.____________________________________________

Жарко. _____________________________________________

Лето.__________________________________________________

4. Переведи на английский язык.

Холодильник ______________________________________  любимый ______________________________

Чудесный ___________________________________________ думать ______________________________

Ужин _______________________________________________ огурец ________________________________

Овощи  _____________________________________________  вкусный ______________________________

Каша   _____________________________________________ ходить пешком ___________________

Test №7 (class)

                                                                                                   I — V

  1. Вставьте was/ were
  1. ________  you at home last night? – Yes, I  ___________.
  2. The house _________ old but nice.
  3. She ________ in the city.
  4. There _________ some letters on the table.
  5. Where _________ they three days ago?
  1. Выберите  like/would like
  1. I ( like/ would like) summer very much.
  2. I ( like/ would like) some porridge for breakfast.
  3. (Do you like/ Would you like) some apples?
  • Yes, please.
  1. Составьте из слов вопросительные предложения
  1. school, Were, at, they, yesterday?

___________________________________________________________

  1. summer, hills, he, last, Was, the, in?

___________________________________________________________

  1. Опишите погоду, которая сегодня

The weather is __________________________________________________

______________________________________________________________

  1. Переведите на английский язык

Надевать ____________                                         дождливая __________________

Дуть    _______________                                        тёплая ______________________

Ненастная  _____________                                   облачная ____________________

_____________________________________________________________________________

II – V

  1. Вставьте was/ were
  1. There _______ a lot of horses on the farm.
  2. The weather _______ rainy last autumn.
  3. _________ you in the mountains last month? – No, I ______ not
  4. The cow’s eyes ________ big and kind.
  5. It ________ time to go to bed.
  1. Выберите  like/would like
  1. I ( like/ would like) to come with you.

2)   I ( like/ would like) some chocolate cake.

3)   (Do you like/ Would you like) to ride a bike?

— Yes, of course.

  1. Составьте из слов вопросительные предложения
  1. last, Was, in, the, month, park, he?

___________________________________________________________

  1. you, in, Were, Moscow, ago, a, week?

___________________________________________________________

  1. Опишите погоду которая была вчера

The weather was__________________________________________________

______________________________________________________________

  1. Переведите на английский язык

снимать ____________                                         солнечная __________________

ветреная  ____________                                      снежная______________________

светить    _______________                               сухая _________________________

Test 8 (4 class)

                                                                                        V – I

1. Раскройте скобки, поставив глаголы в нужное время.

1) We _________________ (to eat) green and red apples every day.

2) My sister ___________________ (to cook) a very nice pie last week.

3) Our friends _________________ (to travel) by car next year.

4) Look! I _____________________ (to play) video games now.

5) Every year Ann _________________(to go) to her granny on holiday.

2. Постройте отрицание и вопросы к предложениям.

1) My mother plays the piano every day.

_____________________________________________________________________________

Does_________________________________________________________________________

When_________________________________________________________________________

2) Pupils will do their homework tomorrow.

_____________________________________________________________________________

Will__________________________________________________________________________

Where________________________________________________________________________

3) Peter jumped and played at school yesterday.

_____________________________________________________________________________

Did__________________________________________________________________________

Where________________________________________________________________________

3. Переведите слова на английский язык.

Страна –                                                                   вступать —

Праздник —                                                              путешествовать —

V – II

1. Раскройте скобки, поставив глаголы в нужное время.

1) Every week I _____________________ (to go) to the swimming pool.

2) My brother ________________ (to sing) a song at the moment.

3) My friends ___________________ (to invite) me to the party last week.

4) They _______________________ (to fly) to London next summer.

5) Mary usually __________________ (to run) in the park in the evening.

2. Постройте отрицание и вопросы к предложениям.

1) We will try to write these new words tomorrow.

_____________________________________________________________________________

Will_________________________________________________________________________

What_________________________________________________________________________

2) Schoolboys play football every week.

_____________________________________________________________________________

Do__________________________________________________________________________

Where________________________________________________________________________

3) My sister painted the flowers last week.

_____________________________________________________________________________

Did__________________________________________________________________________

What________________________________________________________________________

3. Переведите слова на английский язык.

Решать –                                                                     люди —

Приглашать —                                                            разговаривать –

Контрольная работа № 1

по теме « Джон Баркер и его семья».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Вставь в пропуски do или does, чтобы закончить вопросы.

1._________you have friends at school? 2.Where _______John Finn swim? 3. _______they have brothers or sisters? 4. Why ________Sally often watch old films? 5. What books _______your cousin like to read? 6. __________lions and tigers live in Africa?

  1. Используй соответствующие слова из рамки, чтобы закончить вопросы:

What, When, Where, Why, Who

  1. _______does she drink milk?- In the evening.

  2. _______do you see by the lake?-Mr Webster.

  3. _________books does he like to read?-English and Russian books.

  4. _______do they go in the morning?-To school.

  5. _______does she watch old films?-She likes them.

  1. Соотнеси русские и английские словосочетания.

  1. Собаки моей дочери

  2. Собаки моих дочерей

  3. Пианино двоюродного брата

  4. Пианино двоюродных братьев

  5. Цвет птицы

  6. Цвет птиц

  1. The bird`s colour

  2. My daughter`s dogs

  3. The birds` colour

  4. My cousin`s piano

  5. My daughters` dogs

  6. My cousins` piano

  1. ________2.___________3. _________4._________5.____________6.________

  1. Впиши недостающие буквы в новые слова.

Co_ _ _n

Program_ _

M_ _ _c

L _ _ n

W o _ _

  1. Прочитай текст и обведи номера неверных предложений после него.

Linda

Hi! I` m Linda Parson. I`m from London. I have a family. It is not big. I have a husband anf a daughter. We are good friends. My husband is not at work at the weekend. We are together in our house. We often watch television and listen to music.

  1. Linda is from Australia.

  2. Linda`s family is big.

  3. Linda has a son.

  4. Linda and her husband are at their house at the weekend.

  5. Linda`s husband doesn`t go to work on Sundays and on Saturdays.

Тест № 2 по теме « Мой день».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

1.Напиши слова, данные в транскрипции.

[kʌm] ____________________________[dres] ___________________________

[bi`gin] ___________________________[`a:ftə]__________________________

[həʊm] ___________________________ [lʌntʃ] __________________________

[teik] _____________________________[`finiʃ] __________________________

[`brekfəst] _________________________[wɒʃ] ___________________________

2. Вставь в предложения нужную форму глагола to be (am /is are).

1) My friend ______riding a bike. 2) They ________counting. 3) You ________ playing games. 4) Sue _______driving a car. 5) I _______drinking tea.

3. В следующих предложениях говорится о том, что происходит сейчас. Раскрой скобки, написав глаголы в правильной форме.

  1. Lily (watch) ______________________football on TV.

  2. He (go) _______________________to the bank.

  3. We (read) ______________________books.

  4. John (meet) ______________________his friends.

  5. I (play) _________________________the piano.

4. Составь предложения из слов.

1) dancing / We / a new dance / are

_________________________________________________________________

2) finishing / Tom / a new book / is

_________________________________________________________________

Контрольная работа № 3

по теме: «Мой дом».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Дополни предложения одним из вариантов, чтобы сделать их лексически правильными.

  1. I like our two-room ________.

  1. flat

  2. kitchen

  3. garage

  1. In the _________ of the living room we have a carpet.

  1. left

  2. middle

  3. right

  1. My mother likes big _________ in the kitchen.

  1. bookcases

  2. sofas

  3. cupboards

  1. Jenny is _________ for the lesson.

  1. ready

  2. time

  3. next

  1. The Jones’ house is comfortable and __________.

  1. ready

  2. flat

  3. cosy

  1. A. Джон (John) рассказывает про свой дом. Закончи его фразы, использую слова из рамки.

our, its, their, my, his

  1. My parents and I live in England. _____ cottage is not big but it is very cosy. _____ roof is brown.

  2. My room is nice and comfortable. _____ sofa is in front of the door.

  3. My parents’ bedroom is upstairs. ______ bed is by the window.

  4. My dad is in the garage now. He is washing _____ car.

В. К Джону пришли друзья, и он решил показать им свой дом. Закончи высказывания ребят, используя местоимения из рамки.

us, me, them, her, him

Пример: John’s sister Sally (to John): “Show THEM your room!”

1.John’s friends (to John): “Show _____ your garden!”

2.Sally (to John): “Show _____ the kitchen.”

3.Sally (to John): “Show _____ our living room.”

4.Peter (to John): “Show _____ your books!

3. Вставь правильно предлог: In or On?

1. We have a big cinema _______-our street.

2. What can you see ______this beautiful picture?

3. The cat is sleeping _____the sun.

4. I like this new carpet _______the floor.

4.Вставь в слова пропущенные буквы.

  1. My father has a c_mfortable a_mchair.

  2. We have a lot of cupbo_rds in the k_tchen.

  3. Sue has a beautiful carp_t in the mid_le of her room.

  4. We can see a c_sy living room d_wnstairs.

  5. How m_ny book_ases do you have upstairs?

Контрольная работа № 4

по теме «Моя школа»

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

    1. Дополни предложения одним из вариантов, чтобы сделать их лексически правильными.

  1. The pupils are in the ______________.They are ready for the lesson.

a)class b) classes c) classroom

  1. Peter is ___________blackboard. He is answering his teacher`s questions.

  1. at the b) on the c) to the

  1. ____________some butter and jam on the bread.

  1. Give b) Take c) Put

4. There are ten boys and nine girls in my sister`s _____________.

a)classes b) class c) the classroom

5. I am sorry but I don`t ____________the question.

  1. understand b) answer c)ask

2.Выбери и обведи нужную форму глагола to be ( is или are), чтобы получилось грамматически верное предложение.

  1. There is/are ten plants in pots in our classroom.

  2. There is /are some apple jam on the bread.

  3. There is/are a lot of questions after the text for you.

  4. There is/are a long blackboard on the wall.

  5. There is/are a sofa in the teacher`s room.

3. Составь из слов предложения и запиши их.

Образец: There/ milk/home/is/any/at — Is there any milk at home?

    1. there/boxes/on/the/Are/floor/any?

    2. Is/there/ kitchen/bread/in/the/any?

    3. there/Is/a/near/chair/the/table?

    4. An/orange/Is/there/plate/on/the?

    5. Are/there/the/table/books/on?

  1. Выбери нужный вариант в скобках и заверши предложения.

  1. I have (many/a lot of) friends at school.

  2. Do you have (many/a lot of) pupils in class?

  3. Are there (many/ a lot of) toys in the playroom?

  4. Do you have (many/a lot of) pets at home?

  5. I have got (many/ a lot of) flowers.

  1. Запиши эти числа по по-английски.

20, 24, 58, 71, 97

Контрольная работа №5

по теме «Еда и напитки».

  1. класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Переведите на английский язык следующие безличные предложения:

  2. Жаркий летний день

  3. Пять часов утра

2.Запишите транскрипцию слов и сделайте перевод:

  1. Sugar 7. Ham

  2. Bacon 8. Fridge

  3. Porridge 9. Supper

  4. Cornflakes 10. Vegetable

  5. Cheese 11. Cucumber

  6. Cream 12. Potato

3.Дополните следующие предложения:

  1. Charles is the (younger/ youngest) of the boys.

  2. Kate is (younger/ youngest) than Alice.

  3. Winter is the (colder/ coldest) season.

  4. Days in autumn are (shorter/ shortest) than days in summer.

  5. John is the (taller/ tallest) boy in our class.

4.Образуйте сравнительную и превосходную степени от данных прилагательных:

  1. Cold-

  2. Friendly-

  3. Happy-

  4. Small-

  5. Big-

  6. Tall

5.Напишите ответы на следующие вопросы (No, thank you, yes, please):

  1. Would you like some coffee?-…. I don’t like coffee

  2. Would you like some soup?-…..I am not hungry.

  3. Would you like some orange juice?…..It, s my favourite.

  4. Would you like some mineral water?…..I, m thirty.

Present Simple 

Упражнения по грамматике

Use affirmative

1. I __ (go) shopping with my brother.

2. We sometimes __ (use) a dictionary in class.

3. My friends __ (study) Italian at their school.

4. School __ (finish) at three o´clock.

5.You __ (live) near me.

6. He __(like) rap music.

7. She __ (do) her homework before dinner.

8. We __ (play) tennis in school on Wednesday afternoon.

9. I __ (watch) TV in the evening.

10. My mother __ (teach) art.

Use negative

1. I study French.

_______________

2. School finishes at two o´clock.

_______________

3. You copy from other students.

_______________

4. We think English is easy.

_______________

5. My friends play volleyball.

_______________

6. I watch TV on Saturday morning.

_______________

7. She speaks Chinese.

_______________

8. The dog likes cats.

_______________

9. They listen to pop music.

_______________

10. I play with my hamster every day.

_______________

Write questions and short answers

1. live / in / you / Do / Chernigiv / ?

_______________

No, _______

2. in / students / Do / the canteen / ? / eat

_______________

Yes, _______

3. to school / your brother / on Saturday / ? / Does / go

_______________

No, _______

4. live / near / Do / your friends / you / ?

_______________

Yes, _______

5. at / school/ finish / Does / three o´clock / ?

_______________

No, _______

Present Continuous 

Упражнения по грамматике

Add the ending «-ing»

1. camp __

2. swim __

3. travel __

4. walk __

5. have __

6. write __

7. cook __

8. shop __

Complete the sentences

1. His dad and brother __ (cycle) to the shops.

2. We __ (not travel) in Japan.

3. I __ (sunbathe) on the beach.

4. She __ (not watch) TV.

5. They __ (not swim) in the sea.

6. Sue __ (stay) at home today.

Write the questions and the short answers

1. your dad / work / today /?

__

Yes, __

2. you / have a good time / on holiday / ?

__

Yes, __

3. your mum / cook dinner / now / ?

__

Yes, __

4. your friends / play football / ?

__

Yes, __

Complete the dialogues

1. a. I´m going on holiday.

b. Where __ ?

2. a. He´s cooking dinner.

b. What __ ?

3. a. My sister is going to England.

b. Who __ ?

4. a. We aren´t staying in a hotel.

b. Where __ ?Complete the sentences1

A.

1. I __ (watch) a reality show on TV.

2. My favourite team __ (win)!

3. Someone __ (swim) in the sea.

4. Two people __ (cook) dinner on the beach.

5. We __ (not watch) a soap opera

6. I __ (not do) my homework.

7. Mum __ (read) a magazine.

8. My brother __ (not listen) to the radio.

9. Dad __ (not cook) dinner.

10. Tara __ (talk) by phone.

11. Joe __ (play) on the computer.

12. Who __(watch) TV?1

13. Tina __ (do) grammar exercises.

14. I __ (eat) a pizza.

15. We __ (sit) in the classroom.

16. I __ (not write) an email.

17. Amy __ (not go) to school today.

18. We __ (not have) fun today.

19. My team __ (not win) the match.

20. My parents __ (drive) to work now.

21. __ they __ (read) magazines? Yes, they are.

22. __ you __ (learn) English? Yes I am.

23. __ Helen __ (write) a letter? No, she isn´t.

24. __ Sarah __ (play) the guitar? Yes, she is.

25. We __ (not play) basketball.

B.

1. Trina __ (walk) past the supermarket.

2. Where are you? We __ (wait) for you!

3. I´m on a bus and it __ (not move).

4. When __ you __ (come) to see me?

5. I __ (sit) on a bus.

6. Pete´s mother __ (not have) a burger.

7. John´s friends __ (play) football at the Sports Centre.

8. My best friend __ (sit) next to me.

9. I __ (not wear) something blue.

10. My teacher __ (not stand) behind me.

C.

1. I __ (learn) how to swim.

2. I __ (eat) my lunch.

3. I __ (watch) television.

4. She __ (read) a book.

5. Dad __ (bake) a cake.

6. My sister __ (listen) to music.

7. Peter __ (clean) his car.

8. The dog __ (bark) in the garden.

9. We __ (sing) our favourite song.

10. My brother and I __ (play) a computer game.

11. The teachers __ (show) us a film.

12. They __ (bring) a TV in the classroom.

13. She´s bored. Her friend __ (watch) TV again.

14. Martin´s excited. Chelsea __ (win) the match.

15. I´m scared. A big dog __ (stand) in front of me.

16. She´s happy. She __ (not work) today.

17. I´m worried. It __ (rain) and I haven´t got an umbrella.

18. The teacher is annoyed. We __ (not listen).

19. What __ you __ (wait) for? I´m __ (wait) for John.

20. __ it __ (snow)? No, it __ (rain).

21. What __ you __ (do) today? We __ (go) to the park.

22. __ you __ (listen) to me? No, I __ (listen) to the radio.

23. __ you __ (watch) TV? No, we __ (study).

24. What __ you __ (do)? I __ (do) my homework.

25. __ they __ (sleep)? Yes, they are.

Present Simple or Present Continuous

Упражнения по грамматике

A. Complete the sentences with the use of Present Simple or Present Continuous.

1. The class (start) ___ at 8 o’clock.

2. Vanya often (wear) ___ a black shirt

3. I (meet) ___ my old friend in a business club tomorrow.

4. My friend (move) ___ house next week.

5. My birthday (be) ___ in October.

6. Valya (not / ride) ___ her skateboard right now.

7. We (not / stay) ___ at the hotel tonight.

9. They (not / know) ___ the answer to this question.

10. I (not / sit) ___ in the car at the moment.

11. When (arrive / the train) ___?

12. (visit / you) ___ Lyusya in hospital today?

13. What time (get up / she) ___ in the mornings?

14. Why (cry / Klava) ___ now?

15. (swim / they) ___ in the sea at the moment?

B. Complete the sentences with the use of Present Simple or Present Continuous.

1. I (live) ___ in Kyiv.

2. This weekend, I (visit) ___ my friends in Zhytomir.

3. The train to Fastov (leave) ___ Kyiv at 6.50 in the morning.

4. In the early afternoon, we (want) ___ to go on a sightseeing tour in Odessa.

5. In the evening, we (go) ___ to a concert by Dzidzio.

6. The concert (start) ___ at 9 p.m.

7. I (come) ___ back to Donetsk on Sunday.

8. My train (arrive) ___ in Lvov at 9.50 in the evening.

Pronoun There

Choose correct option

1. __ a table in the room.a. There isb. There arec. Is thered. Are there

2. __ a dog in the garden?a. Is thereb. Are therec. There isd. There are

3. __ many books here.a. There areb. Is therec. There isd. Are there

4. __ two chairs in the room?a. Is thereb. Are therec. There isd. There are

5. Larisa, __ a bench in the garden?a. there isb. is therec. there ared. are there

6. “Is there much milk in the cup?” “No, there __ much.”a. isn’tb. isc. aren’td. are

7. __ many boys and girls in the school.a. Is thereb. There arec. There isd. Are there

8. “Are there many pets in the house?” “No, __ only one”a. there isn’tb. there arec. there isd. aren’t

9. “Are there many rooms in the house?” “Yes, __ many.”a. there areb. there isc. is thered. are there

10. __ two little bushes in the garden.a. Are thereb. There isc. There ared. Is there

11. __ a bin outside our house?a. There isb. Are therec. Is thered. There are

12. In Paris __ a lot of museums.a. there isb. there arec. is thered. are there

13. “Is there much water?” “No, __.”a. there isb. there isn’tc. there ared. there aren’t+

14. __ a calendar on the wall?a. Are thereb. There isc. Is thered. There are

15. __ lots of books in the shelf?a. Are thereb. There isc. Is thered. There are

Articles 

Упражнения по грамматике

Choose correct letter.

1 I only want __ little sugar in my coffee, please.1

(a) a (b) the (c) such

2 In __ end we decided not to go to the theatre but to watch television.

(a) the (b) this (c) an

3 It is important sometimes to stop and look around you at all the wonderful things __.

(a) nature (b) in nature (c) in the nature

4 It is __ article that I have ever read.

(a) funniest (b) a funniest (c) the funniest

5 I want to go to the cinema to see a movie about __ and the French.

(a) France (b) a France (c) the France

6 Can anyone give me __ please because I have just fallen over?

(a) hand (b) a hand (c) the hand

7 The interesting thing about __ is all the roads that they built in Hungary.

(a) Romans (b) a Romans (c) the Romans

8 She always said that when she grew up she wanted to be __.

(a) doctor (b) a doctor (c) the doctor

9 I have left my book in __ and I would like you to get it for me.

(a) kitchen (b) a kitchen (c) the kitchen

10 Are you studying foreign languages at school, like __?

(a) French (b) a French (c) the French

Упражнения на степени сравнения прилагательных

Упражнение №1

Сравни предметы, поставив прилагательное, данное в скобках, в нужную степень сравнения.

1) New York is _________________ (big) than Washington.

2) Princess Feona is _________________________________(beautiful) than Shriek.

3) A cat is_________________________ (small) than a tiger.

4) Winnie-the-Pooh is ________________(fat) than Rabbit.

5) Nyzhin is _______________(small) than Kyiv.

6) An elephant is___________________ (big) than a dog.

7) Big Ben is _______________________________________ (famous) than any other clock in the world.

8) An ice-cream is _________________________ (tasty) than porrige.

9) It’s _______________ (hot) in August than in October.

10) A car is _____________________ (fast) than a bike.

11) Tower Bridge in London is_________________ (old) than Millenium Bridge in New castle.

 Упражнение 2  

1. Напиши 3 степени сравнения прилагательных:

fine ________________________________________________________________________

rainy _______________________________________________________________________

much ______________________________________________________________________

beautifull __________________________________________________________________

big __________________________________________________________________________

small _______________________________________________________________________

bad _________________________________________________________________________

lovely _______________________________________________________________________

2. Найди и исправь ошибки. Выпиши исправленное прилагательное:

Winter is snowyer than spring. — ________________________________________

She is the beautifullest girl in our class. — ______________________________

This house is the niceest. — _______________________________________________

Karabas is bader than Father Carlo. — ___________________________________

Dogs are clever than mice. — _____________________________________________

3. Раскрой скобки:

I think elephants are ________________________________(clever) animals.

This river is ________________________________ (deep) than the other.

My mother is ________________________________ (wonderful) in the world.

Ann’s dress is ________________________________________ (interesting) than Susan’s.

Упражнение № 3

Откройте скобки, используя сравнительную степень прилагательных.

Пример: This cat is …than that cat. (big)

This cat is bigger than that cat.

1) This monkey is ________________ than that monkey. (funny)

2) This cat is _______________________________than that cat. (lazy)

3) This woman is ____________________ than that woman. (busy)

4) This book is ___________________________ than that book. (bad)

5) This pig is ________________________________ than that pig. (fat)

6) This tomato is ____________________ than that tomato. (small)

Упражнение № 4

Открой скобки, используя превосходную степень прилагательных.

Пример: Jane is … girl in our class. (tall)

Jane is the tallest girl in our class.

1) This house is ______________________ house in our town. (big)

2) This classroom is _________________ classroom in my school. (large)

3) This book is _____________________ book in this library. (bad)

4) Peter is _____________________________ boy in her class. (short)

5) Ann is _______________________________ girl in their class. (lazy)

6) This film is ____________________________________________ (good)

Упражнение № 5

Составь диалог из данных реплик.

— A glass of apple juice, please.

— Thank you very much.

— Excuse me, can I have a menu, please?

— Thank you. I want a pizza with chicken and cheese. And a vegetable salad, please.

— What would you like to drink?

—Yes, here it is, sir.

— Here is your pizza, salad and juice.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Упражнение № 6

Поставь предложения в отрицательную форму и запиши их.

  1. There is some oil. –There isn’t any oil.
  2. There are some sandwiches.

_________________________________________________

  1. There is some flour.

_________________________________________________

  1. There are some oranges.

_________________________________________________

  1. There is some juice.

_________________________________________________

  1. There are some toasts.

_________________________________________________

Упражнение № 7

Заполни пропуски в предложениях.

  1. __________________________________________ is a famous clock in London.
  2. In _______________________________________ there is the zoo.
  3. _________________________________________________ is the most famous bridge in London. From it we can see the Tower of London.
  4. __________________________________________________ is the most wonderful classical church in Britain.
  5. ________________________________________ is one of the oldest royal churches.

Упражнение № 8

Запиши числительные.

Пример: Sixty six – 66.

  1. Sixty five
  2. Seventy three
  3. Twenty nine
  4. Forty six
  5. Thirty two
  6. Seven hundred
  7. Eighty seven
  8. Fifty one
  9. Ninety five
  10. Hundred
  11. Thirty four

Student’s book (стьюденс стьюдент бук) — Учебник Английский язык 4 класс Афанасьева Михеева часть 1 — 2014-2015-2016-2017 год — Серия Rainbow English (Рейнбоу инглиш):



Читать онлайн (cкачать в формате PDF) — Щелкни!


<Вернуться> | <Пояснение: Как скачать?>


Текст из книги:
Activity book (активити бук), Workbook (воркбук) — Английский язык 4 класс Рабочая тетрадь Афанасьева Михеева — 2014-2015-2016-2017 год — Серия Rainbow English (Рейнбоу инглиш):



Читать онлайн (cкачать в формате PDF) — Щелкни!


<Вернуться> | <Пояснение: Как скачать?>


Текст из книги:

Линия УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. «Rainbow English» (2-4)

09 сентября 2018

Хотите сохранить материал на будущее? Отправьте себе на почту

Контрольная работа № 1

по теме « Джон Баркер и его семья».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Вставь в пропуски do или does, чтобы закончить вопросы.

1._________you have friends at school? 2.Where _______John Finn swim? 3. _______they have brothers or sisters? 4. Why ________Sally often watch old films? 5. What books _______your cousin like to read? 6. __________lions and tigers live in Africa?

  1. Используй соответствующие слова из рамки, чтобы закончить вопросы:

What, When, Where, Why, Who

  1. _______does she drink milk?- In the evening.

  2. _______do you see by the lake?-Mr Webster.

  3. _________books does he like to read?-English and Russian books.

  4. _______do they go in the morning?-To school.

  5. _______does she watch old films?-She likes them.

  1. Соотнеси русские и английские словосочетания.

  1. Собаки моей дочери

  2. Собаки моих дочерей

  3. Пианино двоюродного брата

  4. Пианино двоюродных братьев

  5. Цвет птицы

  6. Цвет птиц

  1. The bird`s colour

  2. My daughter`s dogs

  3. The birds` colour

  4. My cousin`s piano

  5. My daughters` dogs

  6. My cousins` piano

  1. ________2.___________3. _________4._________5.____________6.________

  1. Впиши недостающие буквы в новые слова.

Co_ _ _n

Program_ _

M_ _ _c

L _ _ n

W o _ _

  1. Прочитай текст и обведи номера неверных предложений после него.

Linda

Hi! I` m Linda Parson. I`m from London. I have a family. It is not big. I have a husband anf a daughter. We are good friends. My husband is not at work at the weekend. We are together in our house. We often watch television and listen to music.

  1. Linda is from Australia.

  2. Linda`s family is big.

  3. Linda has a son.

  4. Linda and her husband are at their house at the weekend.

  5. Linda`s husband doesn`t go to work on Sundays and on Saturdays.

Контрольная работа № 2

по теме « Мой день».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

1.Напиши слова, данные в транскрипции, и переведи их.

[kʌm] _____________________________ [dres] ___________________________

[bi`gin] ____________________________ [`a:ftə]___________________________

[həʊm] ____________________________ [lʌntʃ] ___________________________

[teik] ______________________________ [`finiʃ] __________________________

[`brekfəst] __________________________ [wɒʃ] ___________________________

2. Вставь в предложения нужную форму глагола to be (am /is are).

1) My friend ______riding a bike. 2) They ________counting. 3) You ________ playing games. 4) Sue _______driving a car. 5) I _______drinking tea.

3. В следующих предложениях говорится о том, что происходит сейчас. Раскрой скобки, написав глаголы в правильной форме.

  1. Lily (watch) ______________________football on TV.

  2. He (go) _______________________to the bank.

  3. We (read) ______________________books.

  4. John (meet) ______________________his friends.

  5. I (play) _________________________the piano.

4. Образуй из следующих предложений отрицательные и вопросительные предложения.

1) We are dancing a new dance.

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2) Tom is finishing a new book.

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Контрольная работа № 3

по теме: «Мой дом».

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Дополни предложения одним из вариантов, чтобы сделать их лексически правильными.

  1. I like our two-room ________.

  1. flat

  2. kitchen

  3. garage

  1. In the _________ of the living room we have a carpet.

  1. left

  2. middle

  3. right

  1. My mother likes big _________ in the kitchen.

  1. bookcases

  2. sofas

  3. cupboards

  1. Jenny is _________ for the lesson.

  1. ready

  2. time

  3. next

  1. The Jones’ house is comfortable and __________.

  1. ready

  2. flat

  3. cosy

  1. A. Джон (John) рассказывает про свой дом. Закончи его фразы, использую слова из рамки.

our, its, their, my, his

  1. My parents and I live in England. _____ cottage is not big but it is very cosy. _____ roof is brown.

  2. My room is nice and comfortable. _____ sofa is in front of the door.

  3. My parents’ bedroom is upstairs. ______ bed is by the window.

  4. My dad is in the garage now. He is washing _____ car.

В. К Джону пришли друзья, и он решил показать им свой дом. Закончи высказывания ребят, используя местоимения из рамки.

us, me, them, her, him

Пример: John’s sister Sally (to John): “Show THEM your room!”

1.John’s friends (to John): “Show _____ your garden!”

2.Sally (to John): “Show _____ the kitchen.”

3.Sally (to John): “Show _____ our living room.”

4.Peter (to John): “Show _____ your books!

3. Вставь правильно предлог: In or On?

1. We have a big cinema _______-our street.

2. What can you see ______this beautiful picture?

3. The cat is sleeping _____the sun.

4. I like this new carpet _______the floor.

4.Вставь в слова пропущенные буквы.

  1. My father has a c_mfortable a_mchair.

  2. We have a lot of cupbo_rds in the k_tchen.

  3. Sue has a beautiful carp_t in the mid_le of her room.

  4. We can see a c_sy living room d_wnstairs.

  5. How m_ny book_ases do you have upstairs?

Контрольная работа № 4

по теме «Моя школа»

4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

    1. Дополни предложения одним из вариантов, чтобы сделать их лексически правильными.

  1. The pupils are in the ______________.They are ready for the lesson.

a)class b) classes c) classroom

  1. Peter is ___________blackboard. He is answering his teacher`s questions.

  1. at the b) on the c) to the

  1. ____________some butter and jam on the bread.

  1. Give b) Take c) Put

4. There are ten boys and nine girls in my sister`s _____________.

a)classes b) class c) the classroom

5. I am sorry but I don`t ____________the question.

  1. understand b) answer c)ask

2.Выбери и обведи нужную форму глагола to be ( is или are), чтобы получилось грамматически верное предложение.

  1. There is/are ten plants in pots in our classroom.

  2. There is /are some apple jam on the bread.

  3. There is/are a lot of questions after the text for you.

  4. There is/are a long blackboard on the wall.

  5. There is/are a sofa in the teacher`s room.

3. Составь из слов предложения и запиши их.

Образец: There/ milk/home/is/any/at — Is there any milk at home?

    1. there/boxes/on/the/Are/floor/any?

    2. Is/there/ kitchen/bread/in/the/any?

    3. there/Is/a/near/chair/the/table?

    4. An/orange/Is/there/plate/on/the?

    5. Are/there/the/table/books/on?

  1. Выбери нужный вариант в скобках и заверши предложения.

  1. I have (many/a lot of) friends at school.

  2. Do you have (many/a lot of) pupils in class?

  3. Are there (many/ a lot of) toys in the playroom?

  4. Do you have (many/a lot of) pets at home?

  5. I have got (many/ a lot of) flowers.

  1. Запиши эти числа по по-английски.

20, 24, 58, 71, 97

Контрольная работа №5

по теме «Еда и напитки».

  1. класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)

  1. Переведите на английский язык следующие безличные предложения:

  2. Жаркий летний день

  3. Пять часов утра

2.Запишите транскрипцию слов и сделайте перевод:

  1. Sugar 7. Ham

  2. Bacon 8. Fridge

  3. Porridge 9. Supper

  4. Cornflakes 10. Vegetable

  5. Cheese 11. Cucumber

  6. Cream 12. Potato

3.Дополните следующие предложения:

  1. Charles is the (younger/ youngest) of the boys.

  2. Kate is (younger/ youngest) than Alice.

  3. Winter is the (colder/ coldest) season.

  4. Days in autumn are (shorter/ shortest) than days in summer.

  5. John is the (taller/ tallest) boy in our class.

4.Образуйте сравнительную и превосходную степени от данных прилагательных:

  1. Cold-

  2. Friendly-

  3. Happy-

  4. Small-

  5. Big-

  6. Tall

5.Напишите ответы на следующие вопросы (No, thank you, yes, please):

  1. Would you like some coffee?-…. I don’t like coffee

  2. Would you like some soup?-…..I am not hungry.

  3. Would you like some orange juice?…..It, s my favourite.

  4. Would you like some mineral water?…..I, m thirty.

ГДЗ решебник по английскому языку 4 класс Афанасьева, Михеева, Сьянов лексико-грамматический практикум ДРОФА

Английский язык 4 класс

Тип пособия: Лексико-грамматический практикум

Достоинства решебника

«ГДЗ по Английскому языку 4 класс Лексико-грамматический практикум Афанасьева (Дрофа)» обеспечит четвероклассникам достойную поддержку в образовательном процессе по рассматриваемой гуманитарной науке, с помощью верных ответов и максимально подробных объяснений автора к решению даже самых элементарных упражнений из дидактического материала. Помимо этого, учебно-методический комплекс ГДЗ содержит в себе следующий ряд полезных качеств:

  1. поможет качественно выполнить сложное домашнее задание;
  2. обеспечит полное понимание пройденного на уроке материала;
  3. онлайн-размещение в интернете.

К тому же, грамотное использование ГДЗ в учёбе поможет школьникам превратить образовательный процесс по английскому языку из тяжелого испытания в «легкую прогулку».

Как протекает занятие английского языка

На уроках по представленному гуманитарным предметам ученики потренируются в строении устные и письменные речи на иностранном языке. Школьники узнают как правильно составлять предложение, чтобы оно было понятно собеседнику и не вызывало трудности при восприятии. Помимо этого, школьный курс английского языка включает себя множество практических заданий. Рассмотрим наиболее трудные из них:

  • чтение и перевод текстов на финансовые и медицинскую тематику;
  • упражнения на аудирование, целью которых является прослушать диалог двух англоговорящих людей и определить предмет разговора;
  • написание словарных диктантов для повторения и закрепления изученной лексики.

Для того чтобы школьник мог справиться со всеми сложными заданиями на твёрдую пятёрку и стал лучшим специалистом иностранных языков среди своих одноклассников, ему необходима поддержка сертифицированного вспомогательного ресурса. На эту роль мы можем предложить грамотно составленное учебно-методическое пособие «ГДЗ по Английскому языку 4 класс Лексико-грамматический практикум Афанасьева О.В., Михеева И.В. (Дрофа)».

Как правильно работать с решебником

Несмотря на все перечисленные плюсы решебника, школьнику следует ответственно отнестись к его использованию. Опытные методисты рекомендуют молодым людям прибегать к применению ГДЗ после самостоятельного выполнения домашнего задания для проверки полученных результатов и работы над допущенными ошибками. Это позволит разобрать все непонятные моменты и овладеть необходимыми знаниями.

Похожие ГДЗ Английский язык 4 класс

Юнит №1: 1

<!— Put this script tag to the of your page —>